Hva gjør jeg når jeg har fått en skade?

Når uhellet er ute og man har fått en skade, er det en del ting man bør huske på.

Ved skade:

  • Meld skade til ditt forsikringsselskap – få skadenummer – sjekk eventuell leiebildekning
  • Skal du ikke bruke forsikring kontakter du oss direkte.
  • Bestill time til forhåndstaksering på 32989060/post@kongsberg-bilskade.no eller benytt vårt bestillingsskjema.

Ved taksering:
  • Møt opp til avtalt time med nyvasket bil for å sikre at alle skader avdekkes
  • Ta med skadenummer og leiebilopplysninger
  • Se over bilen i for eventuelle gamle skader eller om du ønsker andre ting utbedret samtidig.
  • Gjennomføring av takst / timebestilling tar som regel under 30 minutter
  • Etter forhåndstakseringen, får du en time for reparasjon
  • Vi bestiller leiebil etter din dekning og den står her når du leverer bilen for reparasjon.
  • Vi sender inn ferdig laget takst til ditt forsikringsselskap og bestiller deler så fort denne er godkjent.

Levering av bil for reparasjon:

  • Vask av bilen.
  • Ta ut større ting og personlige eiendeler av bilen
  • Ta av lastestativ og takboks.
  • Pass på at nøkler til låsebolter og hengerfeste ligger i bilen
  • Innlevering til avtalt tid.

Ting å huske på i forhold til leiebil:
  • Leiebil dekkes ut i fra forsikringsdekning
  • Ønsker du oppgradering av leiebil / utvide dager avtales dette med leiebilselskapet.
  • Se over bilen for skader
  • Sjekk at bilen har full tank
  • Husk at du må ha med gyldig førerkort og et kredittkort for å få ut leiebil.
  • Drivstoff, bompasseringer og overkjørte km belastes ditt kredittkort

Hente ferdig bil:
  • Vi ringer deg og forteller at bilen er klar.
  • Leiebil fylles opp med drivstoff.
  • Eventuell egenandel betales når du henter bilen din.
    Bestillingsskjema for taksering
    Informasjon ved skade