Hva gjør jeg når jeg har fått en skade?

Når uhellet er ute og man har fått en skade, er det noen ting man bør huske på.

1. Ved skade

  • Meld skaden til ditt forsikringsselskap, få skadenummer – sjekk leiebildekning. Er det en skade uten motpart er det ikke sikkert du trenger å fylle ut skademelding – sjekk med ditt forsikringsselskap
  • Skal du ikke bruke forsikring, eller er usikker - kontakter du oss direkte
  • Bestill time for forhåndstaksering på tlf: 32 98 90 60 eller på mail: post@kongsberg-bilskade.no - Du kan også booke time ved å klikke på “Bestill time” knappen oppe til høyre.

2. Ved taksering

  • Møt opp til avtalt time med nyvasket bil for å sikre at alle skader avdekkes
  • Ta med skadenummer og leiebilopplysninger
  • Se over bilen for eventuelle gamle skader, eller andre ting som du ønsker å få utbedret samtidig
  • Husk at vi har egen SMART repair avdeling som kan reparere småskader på en rimelig måte
  • Møt presis til timen, gjennomføring av forhåndstakst tar som regel mellom 30-45 minutter
  • Etter forhåndstakseringen får du time for reparasjon
  • Vi sender ferdig laget takst til ditt forsikringsselskap og bestiller deler så fort denne er godkjent
  • Vær obs på at når timen avtales, bestiller vi deler og eventuelle deler som ikke kan returneres ved avbestilling av timen må dekkes av kunde
  • Vi bestiller leiebil ut ifra din dekning, den står klar her når du leverer bilen for reparasjon

3. Levering av bil for reparasjon

  • Vask av bilen
  • Ta ut større ting og personlige eiendeler av bilen
  • Ta av lastestativ og takboks
  • Pass på at nøkler til hengerfeste og låsebolter til hjul ligger i bilen
  • Innlevering til avtalt tid

4. Ting å huske på i forhold til leiebil

  • Leiebil dekkes ut i fra din forsikringsdekning, husk å sjekke antall dager i din forsikring!
  • Ønsker du oppgradering av leiebil eller utvidelse av dager, avtales dette direkte med leiebilselskap
  • Husk at du må ha med gyldig førerkort og et kredittkort hvis det ikke legges inn på forhånd, for å få ut leiebil
  • Drivstoff, bompasseringer, parkeringsbøter og så videre belastes ditt kredittkort
  • Se over bilen for skader og sjekk at tanken er full

5. Hente ferdig reparert bil

  • Vi ringer eller sender deg en tekstmelding når bilen er klar
  • Leiebil fylles opp med drivstoff
  • Eventuell egenandel og annen jobb utført på bil betales når bilen hentes hvis ikke annet er avtalt
  • Kreditt på eventuell merverdiavgift og egenandel for firmakunder skal avtales på forhånd

6. Vedlikehold av nylakkerte flater

  • Vi anbefaler at det går minimum 3 uker før man vokser/polerer/forsegler den lakkflaten
  • Før flaten blir vokset må man være ekstra varsom med vask, spesielt maskinvask med børster kan lage mye riper i en fersk lakk
  • Vi anbefaler også at man unngår bruk av sterke avfettingsmidler i denne perioden
  • Ny lakk er uten beskyttelse og må derfor vokses 2 ganger i året for å opprettholde glans og slitestyrke
  • Skrim Bilpleie AS holder til i samme lokaler som oss og kan bistå deg med dine spørsmål om etterbehandling av lakkoverflater