free website maker

Hva gjør jeg når jeg har fått en skade?

Når uhellet er ute og man har fått en skade, er det noen ting man bør huske på.


  1. Ved skade:
    - Meld skaden til ditt forsikringsselskap, få skadenummer – sjekk leiebildekning. Er det en skade uten motpart er det ikke sikkert du trenger å fylle ut skademelding – sjekk med ditt forsikringsselskap
    - Skal du ikke bruke forsikring, eller er usikker - kontakter du oss direkte
    - Bestill time for forhåndstaksering på tlf: 32 98 90 60 eller på mail: post@kongsberg-bilskade.no - Du kan også booke time ved å klikke på "Bestill time" knappen oppe til høyre.
  2. Ved taksering:
    - Møt opp til avtalt time med nyvasket bil for å sikre at alle skader avdekkes
    - Ta med skadenummer og leiebilopplysninger
    - Se over bilen for eventuelle gamle skader, eller andre ting som du ønsker å få utbedret samtidig
    - Husk at vi har egen SMART repair avdeling som kan reparere småskader på en rimelig måte
    - Møt presis til timen, gjennomføring av forhåndstakst tar som regel mellom 30-45 minutter
    - Etter forhåndstakseringen får du time for reparasjon
    - Vi sender ferdig laget takst til ditt forsikringsselskap og bestiller deler så fort denne er godkjent
    - Vær obs på at når timen avtales, bestiller vi deler og eventuelle deler som ikke kan returneres ved avbestilling av timen må dekkes av kunde.
    - Vi bestiller leiebil ut ifra din dekning, den står klar her når du leverer bilen for reparasjon 
  3. Levering av bil for reparasjon: 
    - Vask av bilen
    - Ta ut større ting og personlige eiendeler av bilen
    - Ta av lastestativ og takboks
    - Pass på at nøkler til hengerfeste og låsebolter til hjul ligger i bilen
    - Innlevering til avtalt tid 
  4. Ting å huske på i forhold til leiebil:
    - Leiebil dekkes ut i fra din forsikringsdekning, husk å sjekke antall dager i din forsikring!
    - Ønsker du oppgradering av leiebil eller utvidelse av dager, avtales dette direkte med leiebilselskap
    - Husk at du må ha med gyldig førerkort og et kredittkort hvis det ikke legges inn på forhånd, for å få ut leiebil
    - Drivstoff, bompasseringer, parkeringsbøter og så videre belastes ditt kredittkort
    - Se over bilen for skader og sjekk at tanken er full 
  5. Hente ferdig reparert bil:
    - Vi ringer eller sender deg en tekstmelding når bilen er klar
    - Leiebil fylles opp med drivstoff
    - Eventuell egenandel og annen jobb utført på bil betales når bilen hentes hvis ikke annet er avtalt
    - Kreditt på eventuell merverdiavgift og egenandel for firmakunder skal avtales på forhånd
  6. Vedlikehold av nylakkerte flater:
    - Vi anbefaler at det går minimum 3 uker før man vokser/polerer/forsegler den lakkflaten
    - Før flaten blir vokset må man være ekstra varsom med vask, spesielt maskinvask med børster kan lage mye riper i en fersk lakk
    - Vi anbefaler også at man unngår bruk av sterke avfettingsmidler i denne perioden
    - Ny lakk er uten beskyttelse og må derfor vokses 2 ganger i året for å opprettholde glans og slitestyrke
    - Skrim Bilpleie AS holder til i samme lokaler som oss og kan bistå deg med dine spørsmål om etterbehandling av lakkoverflater.

Addresse

Sportsveien 13
3615 Kongsberg


Kontakt

post@kongsberg-bilskade.no
Tel: 32 98 90 60

Åpningstider

Man-Fre: 07:30 - 16:30
Lør-Søn: Stengt